Kurslar ve Projelerin Merkezi info@maveradanismanlik.com

2- Scratch Arayüz Tanıtımı

Ana sayfa scratch

2- Scratch Arayüz Tanıtımı

02.07.2023 - 190

Scratch Arayüz Tanıtımı 

Scratch, programlama öğrenmek için kullanılan bir görsel blok tabanlı bir programlama dilidir. Scratch'in kullanıcı dostu bir arayüzü vardır ve özellikle çocuklar ve yeni başlayanlar için uygundur. İşte Scratch'in temel arayüzünün bazı önemli bölümleri:

  1. Sahne (Stage): Scratch projenizin ortamını temsil eden sahnedir. Burada projenizin çeşitli öğelerini yerleştirebilirsiniz. Sahne, projenizdeki olayları ve değişkenleri de gösterir. 

2. Karakterler (Sprites): Karakterler, projenizin ana bileşenleridir. Scratch, önceden tanımlanmış karakterler sunar, ancak aynı zamanda kendi özel karakterlerinizi de oluşturabilirsiniz. Karakterlerinize davranışlar ve animasyonlar ekleyebilirsiniz.

3. Bloklar Paleti (Blocks Palette): Bloklar paleti, programınızı oluşturmanızı sağlayan blokların bulunduğu yerdir. Bloklar, farklı işlevlere sahip olup, bir araya getirilerek programınızı oluşturmanızı sağlar.

3.1- Hareket Blokları:

  • "Hareket Et" bloğu: Karakteri belirli bir mesafede hareket ettirir.
  • "Döndür" bloğu: Karakteri belirli bir açıyla döndürür.
  • "Boyut Değiştir" bloğu: Karakterin boyutunu büyütür veya küçültür.

3.2- Kontrol Blokları:

  • "Eğer-Durumu" bloğu: Belirli bir durumu kontrol eder ve eğer doğru ise içerisindeki kodu çalıştırır.
  • "Tekrarla" bloğu: Belirli bir kod parçasını belirtilen sayıda veya koşula bağlı olarak tekrarlar.
  • "Bekle" bloğu: Belirli bir süre bekler.

3.3- Görünüm Blokları:

  • "Kostüm Değiştir" bloğu: Karakterin görünümünü değiştirir, farklı kostümler arasında geçiş yapmanızı sağlar.
  • "Görünüm Efektleri" bloğu: Karaktere efektler uygular, örneğin saydamlık, renk değişimi gibi.

3.4-Ses Blokları:

  • "Ses Çal" bloğu: Belirli bir sesi çalar.
  • "Ses Duraklat" bloğu: Çalan bir sesi duraklatır.
  • "Ses Değiştir" bloğu: Karakterin sesini değiştirir veya farklı ses efektleri ekler.

3.5- Değişken Blokları:

  • "Değişken Tanımla" bloğu: Bir değişken oluşturur ve değerini atar.
  • "Değişkeni Ayarla" bloğu: Bir değişkenin değerini günceller.
  • "Değişkeni Al" bloğu: Bir değişkenin değerini alır.

4. Kod Alanı (Script Area): Kod alanı, karakterlerinize verdiğiniz komutları görüntüler. Blokları kod alanına sürükleyip bırakarak programınızı oluşturabilirsiniz. Blokları birbirine bağlayarak komutlarınızı düzenleyebilirsiniz.

5.Kostüm ve Sesler (Costumes and Sounds): Karakterlerinize farklı kostümler ve sesler ekleyebilirsiniz. Bu, karakterlerinizin görünümünü ve davranışını değiştirmenize olanak tanır.

6. Ses (Sound): Ses bölümü, karakterlerinize nasıl ses ekleyebileceğinizi kontrol eder. Önceden kaydedilmiş ses dosyalarını yükleyebilir veya karakterlerinize sesler kaydedebilirsiniz.

 

7. Dekor ve Kukla Ekleme (Adding Decor and Puppets): Sahnede hangi karakter ile kodlama yapacağınızı seçebilir aynı zamanda arkaplana dekor ekleyerek projelerinizi daha çekici hale getirebilirsiniz. Ayrıca istediğiniz bir resmi ve arkaplanı bilgisayarınızdan ekleyerek özgün projeler oluşturabilrsiniz. 

 

Bu temel bölümler, Scratch'in kullanıcı dostu arayüzünü oluşturur ve size programlama yapma konusunda kolaylık sağlar. Blok tabanlı yapısı, programlamayı basit bir şekilde öğrenmenizi ve projeler oluşturmanızı sağlar.

0 Yorumlar

Yorum Yapın

© Mavera.Tüm Hakları Saklıdır.