Merhaba Sevgili Gençler! Bugün sizlerle beraber Scratch'de Tanışma uygulması yapacağız. Hepimiz biliyoruz ki bir ortama girdiğimizde ortamdaki kişilerle tanışmak adına adımızı, kaç yaşında olduğumuzu, hangi okula gittiğimizi vb. durumları sorarak tanışma merasimini gerçekleştiririz. Bizde bunu Scratch uygulamasında tasarladık ve sizler için sunuyoruz. Sizlerde yaptığınız uygulamaları bizlerle paylaşarak çeşitlilik oluşturabilirisiniz. Hazırsanız başlayalım!
Hatırlatma!!! İlk olarak eğer scratch uygulamasını bilgisayarınıza indirmediyseniz https://scratch.mit.edu/ sitesine girip hesabınız varsa giriş yapabilirsiniz. Hesabınız yok ise hesap oluşturmakta fayda var. Çünkü yaptığınız uygulamaları tekrar hesabınızda bulabilrsiniz ayrıca yaptığınız tüm uygulamaları Scratch'de paylaşabilirsiniz. Eğer kaydolmakta zorlanıyorsanız sağ taraftaki menüden "Scratch Eğitimine Giriş" sekmesinde nasıl kaydolacağınızı adım adım anlattığımız yazıyı okuyarak kolayca kayıt olabilirsiniz.
Adım 1: Oluştur sekmesine basarak ilk projemizi oluşturuyoruz. Scratch birden fazla dil seçeneği sunduğu için ilk olarak dilimizi ayarlamamız gerekiyor. Dünya işaretinden dilimizi "Türkçe" seçerek uygulamamıza başlıyoruz.
Adım 2: Sıra geldi karakterlerimizi ve arkaplan yani dekoru seçmeye. Ben Tiyatro gösterisine gitmiş iki kişinin tanışmasını uygulamada tasarlayacağım aşağıdaki dekor ve karakterleri seçtim. Sizde istediğiniz şekilde dekor ve karakter seçebilirsiniz.
Adım 3: Ben karakterlerime Abby ve Avery şeklinde isimlendirmek istemiyorum. İkisinide Türk isimlerle adlandıracağım. Abby karakterine Ecrin Avery karakterine ise Beyza ismini vereceğim. Bunu yapabilmek için Kukla kısmında yazan ismi tıklayıp değiştirmek.
Adım 4: Sıra geldi Ecrin ve Beyza'yı konuşturmaya. Karakterlerimizi konuşturmaya başlamadan önce size önemli bir kuraldan bahsetmek istiyorum. Hepimiz biliyoruz ki bir oyunu başlatmak veya herhangi bir makineyi çalıştırmak için başlat düğmesinin olması gerekir. İşte Scratch Uygulamasının başlat düğmesi Yeşil Bayrağa tıklamaktır. Genel olarak uygulamalarımızda oyunları başlatmak için yeşil bayrak kısmını kullanırız. Tabi bazı projelerimizde yeşil bayrak yerine geçicek farklı kolamalar yapacağız fakat yeşil bayraak bizim için temel bir unusr bundan da bahsetmiş olalım. Şimdi ilk olarak Ecrin'in konuşmaya başlamasını istiyorum. Onun için Ecrin karakterim seçiliyken sol tarafta yer alan "Olaylar" kod bölümünden "Yeşil bayrağa Tıklandığında" bloğunu alıp hemen altına da konuşma balonu şeklinde "Merhaba" yazdırmak için "Görünüm" bloğundan "2 Saniye Boyunca Merhaba" Bloğunu alıyorum. Bu işlemi tamamladığımda aşağıdaki gibi bir kodlama gerçekleştirmiş oluyorum.
Adım 5: Şimdi geldi can alıcı noktaya. Neden can alıcı nokta der gibisin :) Çünkü biriyle tanıştığımız vakitte karşımızdaki kişinin sözünün bitmesini bekleriz öyle değil mi? Yani nezaket gereği bu şekilde yapmamız gerekir. İşte bizim Beyza karakterimizinde nezaket gereği Ecrin'i beklemesi gerekir. İşte bundan kaynaklı Beyza karakterimizin ilk kodlamasının 2 saniye beklemek şeklinde yapmamız gerekir. Kodlama aşağıdaki gibi olacaktır. (Bekle komutu "Kontrol" bölümünde yer alıyor.)
Adım 6: Bu durumu ilerlettiğimizde her iki karakterde birbirini bekleyerek birbirleri ile tanışmış olacak. Ben kısa bir uygulama yaptım siz bunu hayal gücünüze göre genişletebilrsiniz. Kodlamanın son hali aşağıdaki gibidir.
Bugün sizlerle Scratch uygulamasında Tanışma Projesi yaptık. Aşağıda projenin yapılmış halini görebilirsiniz. Farklı Projelerde tekrar görüşmek üzere!
© Mavera.Tüm Hakları Saklıdır.