Kurslar ve Projelerin Merkezi info@maveradanismanlik.com

8- Scratch- Oyun Kolu ile Balık Hareket Ettirme Uygulaması

Ana sayfa scratch

8- Scratch- Oyun Kolu ile Balık Hareket Ettirme Uygulaması

09.07.2023 - 361

Merhaba Sevgili Gençler!!! Bugün sizlerle oyun kolu ile tasarlanmış bir uygulama yapacağız. Oyun kolu derken playstationlardaki oyun kollarından bahsetmiyorum merak etmeyin :) . Oyun kolu derken aslında ok işaretleri ile sağ, sol, yukarı, aşağı hareketleri gösteren bir tasarımdan bahsediyorum. Ok işaretlerini kodlayarak karakterimizi hareket ettireceğiz aslında bir nevi bir oyun tasarımı yapacağız. Lafı fazla uzatmadan kodlamaya geçelim:) 

Adım 1: Her zaman başlangıçta yaptığımız gibi dekor ve kukla seçimlerimizi yapamamız gerekiyor. Fakat bu uygulamada yapmamız gereken bir değişiklik olacak. Burada ok işaretlerinin yönü  bizim için çok önemli. Ok işaretini kukla olarak ekleme yaptığımızda hep aynı yönde olduğunu göreceksiniz. Burada bizim bir müdahalede bulunmamız gerekiyor. 4 tane ok kuklası ekleyip daha sonra aşağıda yapacağımız kostüm değişikliğini uygulamamız gerekli. 

 Adım 2: Sol tarafta açtığımız kostümler kısmında her bir ok işareti için kostüm değişikliği yaparak ekranda bulunan oyun kolunu bu şekilde elde etmiş oluyoruz. 

Adım 3: Bu uygulamada öğreneceğimiz farklı bir başlangıç kodumuz olacak. Haber sal kod bloğu; ok kuklasına tıkladığımızda bir haber gönderiyor.  o haber başka bir kukla tarafından algılandığında ise bu haberi aldığında yapılacakları kodlanıp bu şekilde kuklalar arası bir senkronizasyon yapmış oluyoruz. Aşağıda ok işaretleri için ayrı ayrı kodlamaları görebilirsiniz. 

1-8-s3.png (258×107)1-8-s41.png (213×102)

1-8-s5.png (236×112)1-8-s6.png (233×113)

 

Adım 4: Bu kodlamaları yaptıktan sonra sıra geldi ok işaretlerine basıldığında balığı hareket ettirmede. Balık ok işaretlerinde salınan haberleri teker teker alacak ve bu haberleri aldığında yukarı, aşağı, sola ve sağa doğru hareket edeceğiz. Fakat burada hareket için bilmemiz gereken bir sistem ile daha karşılaşıyoruz. İlk olarak bu sistem ile tanışalım. 

KOORDİNAT SİSTEMİ

 1-8-koordinat.png (862×360)

Koordinat sistemi , matematiksel ve geometrik noktaların veya objelerin yerini tanımlamak için kullanılan bir referans sistemidir. Koordinat sistemi, iki veya daha fazla boyutu olan bir uzayda noktaların yerini belirtmek için kullanılabilir. Bizim burada Koorinat sisteminden bahsetme nedenimiz ise x ve y koordinatlarına göre hareketleri kodlamak. X her daim yatayı, y ise her zaman dikeyi temsil eder. Örneğin karakterimizi sağa doğru hareket ettrimek istiyoruz. Sağ yatay olduğu için x koordinatında çalışacağız ve sağ aslında pozitif yönü temsil ettiği için değerimiz artı olacak ama diyelim ki sol tarafa hareket etmek istiyoruz o zaman yapacağımız kodlama yine x ekseni yönü ama negatif bir dğer vererek kodlama yapmamız gerekecektir. O zaman kısaca söylemek gerekirse şu şekilde ifade edebiliriz; 

Sağ yön : x ekseni pozitif yön (+)

Sol yön: x ekseni negatif yön (-)

Yukarı yön: y ekseni pozitif yön (+)

Aşağı Yön: y ekseni negatif yön (-)

şeklinde özetleyebiliriz. 

Adım 5: Son olarak balık karakterimizi aşağıdaki kod blokları ile kodluyup tasarımımızı bitiyoruz. 

1-8-s7.png (273×415)

Aşağıda uygulamamızı görebilirsiniz. Bir sonraki projelerde görüşmek dileğiyle!!

 

 

0 Yorumlar

Yorum Yapın

© Mavera.Tüm Hakları Saklıdır.